Вітаю Вас, Гость
Сторінка психолога

 
ПОРАДИ ДБАЙЛИВИМ БАТЬКАМ
 
• Живіть разом з дітьми, а не за них і не для них
• Давайте дитині можливість побути наодинці
• Не будьте нав’язливими, але і не ігноруйте потребу дитини в піклуванні
• Розвивайте в сім`ї культуру прохання. Де прохання – там і вибір, навчання самостійності.
• Навчіть дитину доцільно використовувати свій час
• Дозволяйте дитині нести відповідальність за свої вчинки, признавайте за нею право на помилку
• Світ багатогранний, але навчайте дитину, щоб пам’ятала:
- Все на світі або чесно, або нечесно;
- Все на світі або добро або зло;
- Все на світі або красиво, або некрасиво.
Не плутати!
Не шукати середину!
Вибирати чесне, добре та красиве.
 
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКІВСТВА
1. Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти або як ти бажаєш, допоможи їй стати собою, а не тобою.
2. Не порівнюй дитину з іншою, а порівнюй саму із собою сьогодні, завтра, вчора.
3. Не вимагай від дитини платні за все, що ти для неї робиш, ти подарував їй життя. Як вона може віддячити тобі? Вона подарує життя другій та третій: це незворотний закон вдячності.
4. Не перекладай на дитину свої образи, щоб на старості не їсти гіркий хліб, бо, що посієш, те й зросте.
5. Не стався до її проблем зверхньо: тягар життя дається кожному по силі — будь впевнений, їй її тягар не менший, аніж твій, а може й більший, тому що в неї ще немає звички.
6. Не принижуй.
7. Не карай себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, карай, якщо можеш, але не робиш.
8. Пам'ятай, для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.
9. Вмій любити чужу дитину, ніколи не роби чужій те, що не бажав би, щоб інші зробили твоїй.
10. Люби свою дитину будь-якою: не талановиту, невдаху, дорослу. Коли спілкуєшся з нею, радій тому, що дитина — це свято, яке зараз із тобою.
 
 Поради вчителю
Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;
- не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування. Урок має свої чіткі завдання, це не арена для з’ясування стосунків; 
- дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у класі; 
- стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не припускайте перевтоми учнів; 
- надавайте учням можливість частіше працювати в групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки; 
- створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами; 
- не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя; 
- будьте привітними, але враховуйте, що фамільярність може породити неповагу; 
- не виявляйте антипатії до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями; 
- не не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі; 
- умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Пам’ятаючи народну мудрість: „У ножа одне лезо, а в слова їх сотні”, 
- не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими; 
- не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель; 
- не забудьте привітати дитину з днем народження, надіслати похвальний лист батькам; 
- підтримуйте контакт із учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах. Спілкуйтеся з дітьми на природі, вдома, у суспільно-трудовій діяльності.